Wednesday, June 3, 2009

Omega Military Broad Arrow

Ini adalah ole-ole dari Terengganu. Dah lama mengidam nak memiliki jam Omega Military broad Broad Arrow ni sebenarnya tapi hajat masih belum kesampaian. Kebetulan masa bercuti di Terengganu saja cuba-cuba cari kedai antik disana sebab ada kawan beitahu di China Town Kuala Terengganu ada juga kedai yang menjual barangan terpakai. Masa disana terjumpa juga satu kedai yang menjual barang antik..Mungkin inilah kedai yang dikatakan tu..
Risik punya risik akhirnya tokeh kedai tu beritahu yang dia ada satu engine omega.. Puas juga dia geledah peti besi antik ankhirnya jumpa juga...Bila tengok tu rasa frust juga sebab jam yang dicari dah jumpa tapi rupa pula tak seperti yang di idam-idamkan.. Katanya jam tu dah berpuluh tahun dia simpan dalam peti besi tu.Teragak-agak juga la nak membelinya sebabkan engine dah teruk sangat. Casing, jarum, stem dan crown pun tak ada. Harga yang di offer boleh tahan juga mahal. Mau tak mau ambil juga la sebab engine dan muka original lagi....
Jam ni akan jadi jam assignment... Apa-apa pun engine mau kasi jalan dulu...Bila engine dah jalan...baru fikir langkah seterusnya.. Harap-harap part untuk engine masih boleh dapat lagi.. Lain-lain part macam jarum, casing dan crown pelan-pelan cari...Tak tau la bila boleh complete jam ni..